КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З
ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінювання навчальних досягнень
учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень
оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто
здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних
робіт. Критерії, за якими здійснюється оцінювання навчальних досягнень
учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та
умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними видами
конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації;
дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння
організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи;
рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі
організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т.
п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) може розпізнавати деякі об'єкти вивчення (матеріали,
моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки
при роботі в навчальних майстернях
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти
та обладнання для виконання практичних робіт
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний
з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням
робочі інструменти та обладнання
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів;
виконує елементарні прийоми роботи інструментом
|
5
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може
виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу;
володіє прийомами роботи інструментом
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального
матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників
проекту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної
діяльності
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний
матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з
допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх
етапів проектної діяльності
|
8
|
Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить
приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально
організовує робоче місце
|
|
9
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті
знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано
обирати конструктивні елементи виробу
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у
нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та
виконує всі види запланованих робіт
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета,
аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує
додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих
робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях
|
|
12
|
Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо
використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та
виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт
|
Немає коментарів:
Дописати коментар